Home

Bijlagen

5.2 Exploitatie

Alle overige bereikbaarheidsuitgaven moeten direct ten laste worden gebracht van de begroting (exploitatie). Dit zijn de baten en lasten van alle provinciale taken die (direct) tot uitdrukking komen in de begroting, meerjarenraming en de jaarrekening.
Wat betreft het PZI gaat het over het dagelijks en planmatig beheer en onderhoud van infrastructuur exclusief vervangingen (€ 76,8 mln per jaar) en bijdragen aan infrastructuur van derden via de Subsidieregeling Mobiliteit (circa € 5 mln per jaar). Wat betreft heel de ambitie Bereikbaar Zuid-Holland gaat het daarnaast over budget voor de exploitatie van het openbaar vervoer (circa € 90 mln per jaar), bijdragen aan mobiliteitsprojecten van derden via de SRM (budget varieert afhankelijk van projecten) en (beleids)onderzoek (circa € 4,5 mln jaar).

Tot slot zijn er de reserves Mobiliteit en Bereikbaarheid. Op basis van de huidige inzichten is over de looptijd van 15 jaar (t/m 2035) in de reserve Mobiliteit nog € 19,6 mln aan onbeklemde middelen. Deze zijn vooralsnog gereserveerd voor de uitvoering van de motie 764 “Verbetering kwaliteit OV-haltes”. In de reserve Bereikbaarheid zijn vanaf 2025 geen vrij besteedbare middelen meer. Alle middelen zijn dan beklemd voor toekomstige (project)uitgaven.

Deze pagina is gebouwd op 07/20/2022 11:34:49 met de export van 07/20/2022 11:28:02